Monday 18 July 2011

Khairul Fahmi Tekad Bangun . . .

KEYAKINAN penjaga gol utama Harimau Malaya,
Khairul Fahmi Che Mat (gambar) tetap menebal walaupun dibolosi tujuh gol dalam dua aksi perlawanan persahabatan menentang gergasi Liga Perdana Inggeris, Arsenal dan Liverpool baru-baru ini.
Malah penjaga gol Kelantan itu melaungkan amaran untuk bangkit mempamerkan aksi terbaik bagi mengekalkan posisinya sebagai benteng terakhir Harimau Malaya apabila menentang Singapura pada aksi pertama, pusingan kedua Piala Dunia 2014 zon Asia di Stadium Jalan Besar, Sabtu ini.

“Saya menerima dengan hati terbuka sebarang kritikan yang dilemparkan berikutan kegagalan mengekang dengan baik ketika diturunkan menentang dua pasukan bertaraf dunia itu. “Saya anggap ia pengalaman bagi mematangkan lagi corak permainan terutamanya apabila menghadapi pemain bertaraf dunia,” katanya Menurutnya lagi kecederaan bahu yang dialaminya sebelum ini sudah pulih sepenuhnya dan dia tidak boleh berharap untuk terus menjadi pilihan utama ketua jurulatih negara, Datuk K Rajagobal kerana seorang lagi penjaga gol Harimau Malaya, Mohd Sharbinee Allawee Ramli tampak semakin yakin apabila diturunkan.

“Saya memang perlu bekerja keras. Mahu atau tidak saya perlu bersaing dengan Sharbinee serta Nasril Nourdin untuk berada dalam kesebelasan utama,” katanya yang juga kapten skuad Olimpik.

No comments:

Post a Comment